Selasa, 21 September 2010

Suasana Aidil Fitri : Malam Raya (Takbir Raya Rumah Ke Rumah)

Suasana Aidil Fitri 1431 Hijrah
Bertakbir Raya Dari Rumah Ke Rumah
Pada Malam Raya
Di Kampung Panchor
9 September 2010
.
.
Sudah menjadi amalan dan tradisi masyarakat Kampung Panchor ini untuk bertakbir dari rumah ke rumah di sini. Suami saya meneruskan tanggungjawab Arwah Abah nya yang juga bertindak sebagai salah seorang ketua Takbir ketika hayatnya. Maka suami saya turut bertanggungjawab menjadi salah seorang daripada ketua Takbir raya ini.
.
Hafiz, Hishamudin dan Hafizudin turut mengikuti pasukan Takbir yang diketuai oleh suami saya. Pada malam berkenaan, suami saya selesai bertakbir kira-kira jam 1.30 pagi.
.
Suasana ketika kumpulan Takbir bertakbir di rumah ibu Mertua saya
Ramai juga yang menyertai kumpulan ini
Takbir berkumandang di segenap rumah
Fadzly dan Adik Piji menyambut selaku wakil tuan rumah
Turut sama bertakbir
Hidangan yang tersdeia untuk para tetamu yang datang bertakbir
Air minuman turut telah disediakan
Hidangan yang simple tapi sedap!
Takbir terus berkumandang
Semua tetamu menikmati hidangan yang disediakan
Kelihatan Hishamudin dan Hafiz yang turut sama bertakbir. Ini gambar yang dirakamkan ketika bertakbir di rumah Cik Pie Pancor
Ruang tamu Cik Pie yang dipenuhi tetamu untuk bertakbir raya
Pelbagai hidangan istimewa yang disajikan untuk semua yang hadir
.
.
.
Disediakan oleh : Ungku Norhayati Ungku Abu Bakar (Noi/Yat)

Tiada ulasan: