Ahad, 15 Februari 2009

Melawat Baby Dania di Palong 4 !

15 Februari 2009 (Ahad) - Memandangkan kami tidak berkesempatan melawat baby Dania (anak Ida & Helmi) di Hospital Tuanku Jaafar tempohari, maka kami sekluarga telah mengatur satu lawatan ke Palong 4 bagi melawat anak Helmi & Ida. Kami bertolak dari rumah di Senawang, sekitar jam 10.30 pagi. Kami telah berhenti seketika di Tanjung Ipoh, kerana Danish muntah lagi!!! (sejak selepas balik dari Cameron). Mujurlah Nabila tidak turut sama muntah. Kemudian perjalanan diteruskan lagi dan kami akhirnya tiba pada jam 12.30 tengahari.

Setibanya di sana, Pak Long, Mak Long, Ida dan anaknya sahaja di sana dan Helmi tidak ada kerana bekerja. Menurut Ida, Helmi hanya akan datang seminggu sekali apabila cuti. Dan begitu juga Mimi & Mazli yang telah tiba di Palong sejak hari Jumaat lagi. Ketika kami tiba Mazli baru sahaja selesai.
Aksi saya ketika baru sampai di Palong. Bergambar bersama baby Dania!

Kemudiannya kami telah menikmati makan tengahari di Palong. Perggghh..best giler.. ayam masak lemak cili api, ikan semilang goreng berlada, sayur cameron... fuyoo... memang sodap. Lopeh tu apa lagi, Ramailah yang terlolap! Sobab dah konyang!

Pada sebelah petangnya, saya, suami saya (acoy) dan anak-anak bersama-sama dengan Mimi dan Mazli telah pergi ke Pasar Malam Palong 4. Boleh tahanlah. Walaupun tak banyak gerai tapi memang makanan-makanan yang dijual membuka selera. Petang tu kami pulun ayam percik, satay Johor, Air soya dan banyak lagilah.
Danish dan Dhafir di Pasar Malam Palong
Mazli yang mengetuai rombongan ke Pasar Malam.
Sekembalinya dari Pasar Malam, Dhafir dengan aksi memakan ayam.

Pada sebelah malamnya selepas solat Isya', kami sekeluarga bersama-sama dengan Mazli dan Mimi bergerak pulang ke Seremban.
Aksi kami sedang menghabiskan makanan yang dibeli dari Pasar Malam
Aksi Dhafir sedang memakan satay.
Danish dan Dhafir sedang menikmati satay Johor di tangga rumah Mak Long.

Terima kasih buat Pak Long dan Mak Long di atas layanan yang istimewa, memang rasa nak datang hari-hari. Insya Allah, kami akan ke sana lagi nanti.

Laporan oleh : Ungku Norhayati (Noi/Yat)

Tiada ulasan: