Jumaat, 13 Februari 2009

Ida (Anak Mak Long) Selamat Melahirkan Anak Perempuan!!!!

Alhamdulillah, akhirnya yang dinanti telah tiba.... sekembalinya Mak Long (Halimah) daripada Cameron Highlands, beliau dan Pak Long belumpun sempat pulang ke Palong telah menerima berita bahawa Ida telah pun datang tanda-tanda bakal melahirkan pada bila-bila masa. Sebagaimana yang dijangka Ida telah selamat melahirkan anak perempuan yang sihat lagi comel tepat jam 2.30 petang, 11 Februari 2009 bertempat di Hospital Tuanku Jaafar, Seremban.
Lihatlah betapa comelnya anak perempuan Ida dan Helmi ini...

Bayi perempuan yang comel ini dilahirkan dengan timbangan 3.1 kg. Wah, semangat betul!!! Namun begitu proses kelahiran bukanlah semudah diceritakan kerana menurut Ida, beliau telah mula masuk ke Bilik Bersalin sejak jam 8.30 pagi. Dan bayang kan berapa jam lamanya penyiksaan sebelum akhirnya bayi berjaya muncul di dunia ini hanya pada jam 2.30 petang.

Ketika ditanya kepada Ida, apakah perasaannya menerima kelahiran yang pertama ini..? Ida hanya tersenyum. Dan tiada kata yang dapat menggambarkan keriangan di wajah Ida. Lebih-lebih lagi Helmi yang pendiam itu, hanya senyumannya sahaja yang dapat menggambarkan keriangannya menyambut orang baru di dalam keluarga.

Acoy (suami saya) sekembalinya daripada bertugas terus sahaja tanpa menghiraukan penat bekerja terus sahaja mengajak saya, mak saya dan anak-anak terus bergegas ke Hospital Tuanku Jaafar untuk melawat baby baru ini.
Danish dan Dhafir terpaksa di dukung bagi mengawal perilaku mereka di hospital!

Setibanya kami di sana, kami bertemu dengan Pak Long, Mak Long, Mazli , Mimi dan anak-anaknya turut berada di sana.
Helmi sedang berusaha menenagkan anaknya yang tiba-tiba menangis.
Ida tidak mampu menjawab apa-apa. Hanya di wajahnya sudah mula terbayang sinar keibuan.
Ibu saya berkata sesuatu kepada Mak Long sambil Mak Long memangku tenang cucu terbarunya itu...

Dengan ini tahniah diucapkan buat Ida dan Helmi moga murah rezeki kalian sekeluarga kami doakan, mudah-mudahan...

Sekian laporan saya.

Wassalam.

Oleh : Ungku Norhayati (Noi/Yat)

Tiada ulasan: