Isnin, 23 Februari 2009

Danish & Dhafir Berwajah Baru !!

Sekembalinya suami saya (Acoy) daripada menghadiri satu program di Kuala Terengganu, kami terus membawa anak kami iaitu Danish Amri untuk memotong rambutnya yang telah panjang itu. Saya merasa terpanggil untuk memasukkannya ke dalam Blog kali ini kerana ini adalah detik bersejarah memandangkan inilah kali pertama Danish digunting rambutnya tanpa menangis.

Kebiasaannnya, Danish akan melalak disepanjang proses menggunting rambut dijalankan. So, disebabkan hari tu dia tak menangis maka 21 Februari 2009 itu sesuailah dirakamkan sebagai satu detik bersejarah.

Danish digunting rambutnya pada jam 8.45 malam bertempat di sebuah kedai gunting di Taman Ixora, Senawang.
Danish kelihatan tenang ketika rambutnya dipotong
Danish langsung tidak menunjukkan apa-apa reaksi semasa rambutnya digunting hingga ke akhir.

Kemudiannya pada 9 Mac 2009 Dhafir pula telah di bawa ke Kedai Gunting yang sama bagi tujuan memastikan rambut Dhafir yang telah mula bergulung-gulung itu di trim dan di kemaskan. Ternyata Dhafir hanya mampu ditenangkan selama 10 minit sahaja sebelum dia meronta-ronta minta dilepaskan. Pelbagai aksi dilakukan bagi melepaskan diri. Akhirnya setelah berhempas pulas selama hampir setengah jam, akhirnya Dhafir telah berjaya digunting rambutnya hingga selesai. Namun aksi-aksi ganas tersebut tidak dirakamkan bagi mengelakkan salah tafsiran dan perbandingan keganasan di tebing Gaza. Berikut disertakan gambar-gambar tenang Dhafir sebelum beliau hilang pertimbangan!!

Lihatlah betapa tenangnya wajah Dhafir !
Dhafir kelihatan sudah mula resah gelisah ! Dan kemudiannya... berlakulah insiden sebagaimana yang diceritakan tadi !!

- Yat -


1 ulasan:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra berkata...

family day nieh ..bestnyer ..

ps : saja ty yat preggy ker ?? nmpk mcm preggy ..kalau ya .. tahniah .. kalau tak jgn kecik hati plk ok ;-)