Selasa, 2 April 2013

Bercuti di Klebang Beach Resort, Melaka!!!

Pada 29 dan 30 Mac 2013 yang lalu, kami sekeluarga bersama-sama dengan ibu mertua saya telah sama-sama bercuti di Melaka. Kebetulan pula musim cuti sekolah. Dapatlah saya, suami, anak-anak dan ibu mertua saya berehat dan bersantai di Melaka.

Kami menginap di Klebang Beach Resort. Lama betul tak datang ke mari. Banyak dah perubahan dan bilik juga dah ditukar dengan perabot baru.

Untuk makluman semua pembaca, di sinilah Hari Keluarga RAIS di adakan buat kali pertama pada tahun 2003. Dan telah berlangsung Family Day RAIS ini sebanyak 4 kali di Klebang Beach Resort ini...

Rasanya, kalau nak buat sekali lagi di sini untuk tahun 2013 pun okay. Bukannnya apa, kawasannya agak kecil, mudah untuk mengawal kanak-kanak di sini...

Tapi, apa pun ini hanya cadangan, selebihnya terserahlah kepada suami saya selaku Pengerusi Tetap Hari Keluarga RAIS ini....

Kami check-in di Klebang Beach Resort pada petang 29 Mac 2013, dan di sebelah malamnya pula kami menikmati jamuan makan malam di Medan Ikan Bakar di Umbai.

Keesokan harinya kami semua bersiar-siar dan bershopping di Dataran Pahlawan di Bandar Melaka... taknak cerita lebih-lebih lagi... jom kita layan gambar!!

Sauasana sebelum pergi ke Melaka....
Melayan karenah anak-anak di swimming pool
Suami saya bersama Dzafran Amri...
5 orang lelaki di dalam hidupku....
Ya Allah... bulatnya Dzafrannn!!!
Sukanya diaa!!!
Bergambar bersama Dzafran..
Suasana pagi....
Dzafran selepas mandi ....
Suasana kami semasa check-out...
Sebelum meninggalkan hotel.. kami bersarapan dulu...
Dzafran menikmati sup bersama Wan nya...
Riangnya Dhafir...
Danish Amri dengan senyuman manisnya...
Jom gerak ke Melaka.....!!!!!
Di Menara Taming Sari...
Petugas yang menjaga pengunjung pening kepala untuk mengawal DanishDhafir dan Dzaqwan yang tak reti duduk diam....
"Dik.. tolonglah Dik... duduklah diam-diam, tempat ni bahaya dik!!" tension je brother tuh!
Suasana di dalam Kabel Car untuk naik ke menara!
Mula menaik ke atas...
Semakin tinggi...
Semakin tinggi...
Suasana di persekitaran Menara Taming Sari...
Dzafran tenang bersama Abah dan Wan nya menanti di bawah...
Bergambar bersama ibu mertua di perkarangan Menara Taming Sari...
Selesai di Menara Taming Sari.. kami pun masuklah ke dalam Mall di Dataran Pahlawan... sementara saya dan Ibu Mertua saya berjalan sambil bershopping... 5 lelaki dalam hidup saya i.e Suami dan anak-anak... lepak-lepak di Starbuck.. perghh... jangan main-main....Starbuck tuh!!
Ini posing sebelum minum!!!
Satu lagi posing sebelum minum!!!
Ini muka selepas minum... suami saya kata... PAHIT GILERRR!!!
Muka kelat!
Pun... muka kelat menahan pahit!!!
Sebelum pulang ke Seremban sempat berposing di hadapan Restoran Upin & Ipin

Demikianlah tadi coretan percutian kami pada cuti persekolahan baru-baru ini... so jumpa lagi di lain masa... bye bye!!

Disediakan oleh : Ungku Norhayati (Noi/Yat)

1 ulasan:

Hafeez @ Gasket berkata...

Mcm kenal...kecilnya dunia..