Isnin, 24 Oktober 2011

Tengok Bola dengan Apak Sidek & Busu !!

Pada hari Sabtu yang lepas (22 Oktober 2011) Apak Sidek telah mengajak saya ke Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi bagi menyaksikan perlawanan Separuh Akhir Piala Malaysia yang menemukan pasukan Negeri Sembilan dan pasukan Terengganu T-Team. Perlawanan ini merupakan pusingan separuh akhir kedua setelah negeri Sembilan mencatatkan kemenangan 4-2 di Kuala Terengganu pada hari Selasa lepas. Disebabkan ini, ketika saya tiba di Stadium kira-kira jam 7.40 malam, parking memang payah! So, saya terpaksa parking di luar Kompleks Belia & Sukan, Paroi. Menapak agak jauhlah jugak.

Bayangkanlah, Apak Sidek yang sampai pada pukul 5 pun payah nak parking. Tapi, akhirnya kami masuk melalui pintu 11 lebih kurang jam 8.15 malam. Bila masuk je, memang ramai! Saya rasa memang tak kurang daripada 45,000 orang penonton. Macam kat Anfield lak rasanya (confirm penyokong Liverpool!).

Bila duduk je, rupanya duduk sebelah dengan Busu (pak sedara isteri saya), so, langsung join sama. Yang tak tahan tu, Busu dan Mak Usu sempat beli baju Negeri Sembilan tu. Tapi, malam tu permainan di separuh masa pertama agak hambar dengan kedua-dua pasukan gagal menjaringkan gol, mujur di 10 minit terakhir suasana bertukar menjadi permainan menghiburkan dengan serangan bertali arus, dan akhirnya Negeri Sembilan menumpaskan T-Team dengan 2-1 dan dengan itu layak secara agregat 6-3. Kemudianya kami menerima perkhabaran yang Terengganu menumpaskan Selangor 2-1 untuk mara ke akhir dengan agregat 4-1. Dengan ini Negeri Sembilan akan bertemu Terengganu di perlawanan akhir di Stadium Shah Alam pada 29 Oktober 2011 ini. So, apa lagi.... jumpa di sana!!!!


Suasana Stadium Paroi yang gamat dan penuh sesak dengan kehadiran penyokongApak Sidek dan Daniel. Kelihatan Apak merakamkan suasana perlawananDari kiri; Saya, Busu dan Mak Usu. Di antara puluhan ribu penyokong yang hadirFokus menyaksikan perlawanan.... Sempat merakamkan gambar dengan Busu sebaik Negeri Sembilan mencatatkan kemenangan.

Disediakan oleh : Syamsul Amri bin Hj Ismail (ACOY)

Tiada ulasan: