Ahad, 12 Jun 2011

Lepak di Rumah Mak Usu di Bukit Jelutong, Shah Alam


12 Jun 2011, Shah Alam : Setelah selesai di majlis resepsi perkahwinan Induk Sham di rumah pihak pengantin lelaki di Puchong Prima, kami sekeluarga terus ke rumah Mak Usu suami saya di Bukit Jelutong, Shah Alam. Di sana kami berehat-rehat. Dapat juga menziarah Wan Sungai Buloh.

Di samping itu, tujuan kami ke sana adalah untuk bersama-sama Mak Usu dan Induk bagi membincangkan perjalanan serta program yang bakal dilaksanakan pada Hari Keluarga RAIS 2011 yang bakal berlangsung di Kg. Sungai Buloh, Jelebu pada 24 hingga 26 Jun 2011.

Di sana, Induk juga agak sibuk memasak rendang kerana menyambut kepulangan Achik Julie dari Jerman yang dijangka tiba pada 13 Jun 2011. Memang sedap betul bau dia, cuma tak sempat nak rasa, sebab nak kena balik ke Seremban.

Kebetulan pula Hafiz (adik ipar saya) juga ada di sana, turut menumpang kami ke Seremban. Hafiz ke Shah Alam kerana menghantar kereta Naza Ria untuk kegunaan Achik Julie di sepanjang 14 hari Achik Julie berada di Malaysia.




Afiq bersantai menonton TVDzaqwan yang tak reti duduk diam. Tak pakai baju lak tu!Suasana di ruang tamuRendang yang sedang dimasak oleh IndukNampak tu! Sibuk betul!Hafiz turut terlentang di sofa!Iqbal di dapur bersama ibunyaDzaqwan turut 'mengacau' di dapurMasa ni, bau dia sedap betul!

Disediakan oleh : Ungku Norhayati Ungku Abu Bakar (Noi/Yat)

Tiada ulasan: